Lõuna-Aafrika (1): esimene reisipäev ja Kaplinn

Cape Town Table Mountain

Valides reisisihiks Lõuna-Aafrika, ei saa plaanist kuidagi välja jätta maailma üheks kauneimaks linnaks peetavat Kaplinna (Cape Town). Selle paiga võlu peitub mitmekesisuses. Ühelt poolt ümbritseb linna helesinine ookean ja teisalt kõrguvad selle taustal Laudmägi (Table Mountain) ja Lõvimägi (Lions Head). Linnas on mitmeid tipptasemel restorane, kus pakutakse hõrke maitseelamusi koos kohaliku veinivalikuga. Veepiiril asub Victoria ja Alfredi rajoon (V & A Waterfront), kus on suur ostukeskus koos nii kohalike kui ka välismaiste brändidega. Mäenõlvadel on erinavaid võimsaid vaateid pakkuvaid matkaradasid. Lõvimäe (Lions Head) teisele küljele jääb mõnus eramajade ja rannaga piirkond Camps Bay, mis on ideaalne paik villamajutuseks (Me leidsime oma majutused airbnbst. Hotellimajutus on oluliselt kallim kui maja rentida).

Camps Bay

2018. aasta lõpus veetsime oma reisiseltskonnaga Lõuna-Aafrikas 14 päeva, millest 4 esimest ööd viibisime Kaplinnas (Cape Town), 1 öö Hermanuses, 1 öö Botlierskop Private Game Reserves, 3 öö Knysnas ning viimased 3 ööd Cape Towni lähistel asuvas külakeses Kommetjes.

Lõuna-Aafrika – Kaplinn: Esimene reisipäev Tallinnast Kaplinna

Varahommikul alustasime sõitu Tartust Tallinna, et jõuda kell 07:20 väljuvale Tallinn-Amsterdam lennule. Kõik sujus plaanipäraselt ning peagi olime Amsterdamis. Teadsime, et seal peame kiired olema, kuna ümberistumiseks oli vaid 1 tund ja 10 minutit. See oli ka põhjus, miks palusin reisikaaslastel esimeseks päevaks vajalikud asjad käsipagasisse pakkida. Ja etteruttavalt võin öelda, et mitte ilma asjata. Pagasid meiega õhtuks ega ka järgmiseks päevaks Kaplinna ei jõudnud.

Edasi ootas meid 12 tunnine lend KLM Airlinesiga Kaplinna suunas. Taaskord olin valinud lemmikuks kujunenud aknaaluse koha. See on lihtsalt uskumatu kui ebareaalselt põnevad vaated lennukiaknast avanevad. Seekord panid eriti ahhetama Zahara kõrbe kohal nähtu. Õhtupimeduses sattusime akna taga nägema ka kõhedusttekitavaid välkuvaid äikesepilvi. Kui parasjagu aknast välja ei vaadanud, siis vaatasin filmi ja nautisin KLMi poolt pakutavat üllatavat head lennukisööki ja valget veini. Kiitus nende pakendidisainile (parendada saaks vaid materjale, kui seda juba tehtud ei ole)!

Vaade lennuki aknast Zahara kõrbele
LAV_KLM toit-minLAV_KLM toit 1-min
LAV_KLM pakend-minLAV_KLM airlines pakend-min

Saabusime Kaplinna 29. novembri hilisõhtul. Lennujaamas ootas meid pärast passijärjekorda ees tühi pagasilint ning baggage claimi ootajate saba. Avaldus täidetud, suundusime lennujaama juures asuvasse Avise kontorisse, et rentida 8 liikmelisele reisiseltskonnale minibuss, mille olin ette broneerinud. Rendikontoris sujus kõik kiirelt ja peagi sõitsime Camps Bay suunas.

Tee airbnb kaudu võetud ööbimispaika kulges huvitavalt. Ühel hetkel avastasime, et oleme juba alustanud turistidele mõeldud soovituste rikkumist. Üldiselt ei soovitata slummis viibida ja seda eriti öisel ajal, kuid aina enam hakkas kõik ümberringi just agulit meenutama. Tundus kahtlane ja vaatasime võimalusi marsruudi muutmiseks, mille käigus avastasime, et olime maps.me’s (saab sihtkoha kaardid varasemalt alla laadida ning hiljem pole interneti ühendus vajalik) autoga reisimise asemel ekslikult jalakäija marsruudi valinud. Olles seda avastanud, muutsime seaded õigeks ja saime peagi õnnelikult suurematele teedele tagasi.

Olles keskusele lähemale jõudnud avanesid võimsad vaated tuledes linnale ning taustal kõrguvatele kuuvalguses helendavatele mägedele. Olenemate öisest ajast, oli majaomanik meid siiski tervitamas ning saime end mõnusalt sisse seada. Olime kõik pikast lennureisist üsna kurnatud ning läksime kiirelt ära magama, et uue päeva avastusteks välja puhata.

DSC02441Öine Cape Town

Lõuna-Aafrika: 4 päeva Kaplinnas (Cape Town)

1. PÄEV. Esimesed neli päeva olid meil planeeritud Camps Bay heleda liivaga rannas mõnulemiseks ja meie jaoks tundmatu Kaplinna (Cape Town) avastamiseks. Tagantjärgi võin öelda, et 4-5 päeva on kahenädalase reisi puhul minu meelest täiesti piisav aeg, et linnaga tutvust teha. Nii jääb aega ka linnast veidi eemal asuvate paikade külastuseks, aga kõigest järgemööda.
Camps Bay rand

Esimene päev algas hommikukohviga villa aias koos kuuma päikse ja vaatega ümbritsevatele mägedele. Teiselt poolt maja avanes vaade palmipuudele ja ookeani ääres asuvale Camps Bay piirkonnale. Olles ärkamisest toibunud, panime oma vähesed käsipagasis olnud asjad kokku ja jalutasime umbes 1 km kaugusel asuvasse randa.
LAV_Camps Bay majutus-min
Camps Bay majutus
LAV_Camps Bay villa aed-minHommik villa aias

Sõime rannaärses kohvikus maitsva hommikusöögi ning suundusime kuumale rannaliivale pikutama. Veemõnude nautimine oli seekord omamoodi, sest keegi meist ei olnud harjunud 13 kraadisest veest mõnu tundma. Esimesed katsed vette minna lõppesid jalakrampidega, kuid see ei tähendanud, et me oleksime alla andnud. Olime ju kõik ookeanis ujumisest unistanud. Ujumiseks seda vees käimist tõenäoliselt siiski nimetada ei saa, kuid see kiire suplus oli siiski vajalik ja vaheldus kuumale päiksele.

DSC02305-minCamps Bay rannaäärne tänav
LAV_essa hommikusöök-min
Hommikusöök Mynt Cafes
Õnnelik päikesenautleja

Pärastlõunal leidsime ranna äärest mehhiko sööki pakkuva restorani, mis oli kogu seltskonnale tore meenutus eelmise talve reisist Mehhikosse Yucatani poolsaarele. Söögilauas hakkasime aru saama, kui võimas päike meied vastu oli võtnud. Meie hele nahk oli esimese päevaga punaseks värvunud. Olime küll kasutanud SPF 20 faktoriga päevituskreemi, kuid sellest jäi ilmselgelt väheks!

LAV_Mehhiko söögikoht-min
Maitsvat Mehhiko toitu pakkuv restoran Del Mar

Pärast sööki suundusime poodi päiksesejärgset kreemi ostma, sest pagasid ei olnud jätkuvalt meieni jõudnud. Villasse jõudes kreemitasime end ära ja sõitsime oma rendibussiga linna. Teel tegime põike Signal Hilli mööda kulgevale teele, et nautida vaateid heledate majadega linnale.

Cape Town

Õhtul jalutasime jõulutuledes V & A Waterfront piirkonnas ja ostsime poest esmatarbe asjad, kuna meil puudus info pagasite saabumisaja kohta. Pärast shopingut vaatasime kohalike rütmikat etteastet ja sõitsime vaaterattaga, viimane neist ei avaldanud paraku muljet, seega jätke teie see raha parem alles. Sõit kestis küll päris mitu tiiru, kuid vaade ei olnud nii võimas nagu oleks oodanud. Õhtusööki nautisime sealsamas tänavaääres juhuslikus restoranis, mille nime ma paraku ei mäleta (loe, see koht ei avaldanud muljet).

DSC02430-minV&A Waterfront kohalikud muusikud

Lion’s Headi ja Table Mount matkadest juba järgmises postituses!
Kui sul tekkis küsimusi, siis vastan hea meelega 🙂